ویکی امنیت

بدافزار آنتی‌ویروس ساختگی

بدافزار آنتی‌ویروس ساختگی، تهدیداتی را گزارش می‌کنند که وجود خارجی ندارند تا در کاربر ایجاد وحشت کرده و او را به پرداخت هزینه‌هایی برای ثبت غیرضروری یک محصول و یا پاک کردن کامپیوتر از ویروس‌ها ترغیب کنند.
بدافزارهای آنتی‌ویروس ساختگی را اغلب ترس‌افزار (scareware) می‌گویند. معمولاً این بدافزارها روی سایت‌های مخرب نصب می‌شوند و در قالب اسکن‌های آنلاین ساختگی خود را نشان می‌دهند. مجرمان سایبری با ارسال هرزنامه‌های حاوی لینک‌های مربوطه، و یا آلوده کردن سایت‌های قانونی، کاربران را به این سایت‌ها جذب می‌کنند. همچنین این مجرمان مکرراً در تلاش‌اند تا نتایج موتورهای جست و جوی محبوب را مسموم کرده (سئو کلاه سیاه (Blackhat SEO)) تا کاربران به هنگام جستجو، به سایت‌های مخرب هدایت شوند.
بدافزارهای آنتی‌ویروس ساختگی از لحاظ مالی بسیار اغواکننده هستند و یکی از منبع درآمدهای اصلی برای مجرمان سایبری می‌باشد. سودهای هنگفت به دست آمده منابع قابل توجهی را برای این مجرمان فراهم می‌آورد تا روی توسعه و توزیع آنتی‌ویروس‌های ساختگی سرمایه‌گذاری کنند. گروه‌های هک در تهیه وب‌سایت‌های قلابی که ظاهری حرفه ای دارند بسیار خوب و سریع عمل می‌کنند و محصول نهایی آنها به راحتی خود را به جای فروشندگان قانونی محصولات امنیتی جا می‌زنند.
استفاده از آنتی‌ویروس‌های قانونی یا نرم افزارهای امنیتی نقطه‌ی انتهایی می‌توانند شما را در مقابل نرم‎افزارهای آنتی ویروس ساختگی مصون نگه دارند.

بازگشت به لیست